Fotbollssektionen förnyas och söker förstärkning
FotbollPublicerad: 29.10.2023 11:49

Fotbollssektionen förnyas och söker förstärkning

Fotbollssektionen i Sundom IF ser fram emot en spännande förändring och välkomnar gärna förstärkning!

Vi brinner för två viktiga mål: att erbjuda en aktiv och tillgänglig hobby för alla samt att sträva efter ständig utveckling. För att göra detta möjligt strävar vi efter att hålla kostnaderna nere och bygga verksamheten långsiktigt.

På tränar- och ledarsidan har vi redan en stark grund, men vi behöver fler eldsjälar som arbetar bakom kulisserna för att skapa de bästa förutsättningarna för våra lag. Därför är vi glada att meddela att vi nu förnyar vår fotbollssektion och välkomnar nya medlemmar som vill ge våra barn en lokal och aktiv hobby.

För att lyckas med denna förändring letar vi efter tre till fyra personer som vill ta en aktiv roll i vår nya styrelse. Det viktigaste är att du delar vår passion för att stödja våra barn. tillsammans kan vi anpassa ansvarsområden så att de passar varje styrelsemedlem.

Om du är intresserad av att vara med och bidra, eller om du vill ha mer information, kontakta vår ordförande, Andreas Björk, via telefon +358 414 355 360 eller e-post andreas.k.bjork@gmail.com.

Rinken 2023/2024

Under de senaste åren har vår talkogrupp vid rinken tyvärr minskat i antal, och förra vintern var det endast ett par engagerade personer som tog hand om rinken. Med en så liten grupp har arbetsbördan blivit för stor för var och en av oss. För att säkerställa att byn även i framtiden har en fin rink att nyttja under vintermånaderna behöver vi nu stärka upp vårt team som, tillsammans med Vasa stad, ansvarar för skötseln av rinken.

Vårt mål är att växa med 6 - 8 personer för att fördela arbetsbördan på ett rimligt sätt för var och en. Som medlem i gruppen förväntas du delta ungefär två timmar varannan vecka. De huvudsakliga uppgifterna innefattar att se till att isen hålls i bra skick genom regelbunden vattning och att organisera plogning efter behov.

Vi ser fram emot att välkomna dig till gruppen och tillsammans erbjuda byns familjer ett kostnadsfritt vinteraktivitetsalternativ. Om du är intresserad av att ansluta eller vill veta mer är du varmt välkommen att kontakta fotbollssektionens ordförande Andreas Björk på telefonnummer +358 414 355 360 eller via e-post på andreas.k.bjork@gmail.com.

Sundom Idrottsförening r.f.

c/o Tomas West